Eerdmans Yachtverzekeringen B.V.

Van stapels papier naar een serene omzetverhoging

Ieder bureau was bezaaid met stapels en stapels papier toen ik voor het eerst bij Eerdmans op kantoor kwam. Iedere stapel papier bestond uit tientallen verzekeringsaanvragen. Voor een leek zag het er uit als een onoverzichtelijke zee van papier, papierclips en post-its. Maar voor Ingrid niet. Ingrid, mede-eigenaresse van Eerdmans, had haar eigen systeem en voor haar was alles overzichtelijk gestructureerd.

Van stapels papier naar een serene omzetverhoging

Het bedrijf zat in een ware luxe positie: er was eerder een overvloed aan leads dan een tekort. Advertentiebudgetten werden niet ingezet omdat de backoffice de verwerking anders niet aan zou kunnen. Daarom moest er naar een manier gezocht worden om de taken van de backoffice medewerksters te minimaliseren.

We besloten om de premie berekening met het aanvraagformulier op de website te plaatsen én deze te koppelen met de assurantie software van Eerdmans. Zodra een aanvraag gedaan werd kwam deze direct in het systeem te staan. Alleen al deze aanpassing leverde enorm veel op: de backoffice medewerksters waren niet langer genoodzaakt om meer dan 60 velden over te typen, er kwam geen print meer aan te pas, er werden minder fouten gemaakt én de klant had binnen een minuut een offerte, zonder te wachten.

Om de digitalisering verder door te voeren koppelde ik Pipedrive aan de aanvragen. Dit CRM en salessysteem gaf zowel het management als de backoffice medewerkers direct inzicht in de aantallen aanvragen en welke medewerker verantwoordelijk was voor welke taak.

Als kers op de taart koppelden we ook ActiveCampaign aan Pipedrive. Met ActiveCampaign als krachtig e-mail platform konden we gerichte e-mails sturen naar aanvragers. Zo konden we automatiseren dat aanvragers die niet binnen een bepaalde periode een verzekering afgesloten hadden naar de reden vragen.

Toen ik aan het einde van het traject wederom een keer het kantoor van Eerdmans bezocht hing er een serene rust. Maar de lege en opgeruimde bureau’s gaven een ander teken dan je zou denken. Men had het advertentiebudget volledig ingezet en kon nu met de helft van het backoffice team de enorme stroom van aanvragen met gemak aan.

Alles begint bij contact: let's do this!

Als ondernemer weet je dat je actie moet ondernemen om iets te starten. Het formulier hiernaast invullen is één van die acties. Vul je gegevens in zodat we aan de slag kunnen gaan met de uitwerking van jouw idee.

Contact opnemen kost niets en is 100% vrijblijvend.




    Je gegevens worden uitsluitend gebruikt om een afspraak te maken. Lees er meer over in onze privacy policy.