Een MVP is een methodiek om te valideren of je idee werkt zoals je denkt of hoopt. Het idee is dat je toekomstige gebruikers je MVP laat zien en vervolgens feedback vraagt. Maar wat nu als het daadwerkelijk uitvoeren van je idee erg kostbaar of ingewikkeld is? Dan kan je ervoor kiezen om je daadwerkelijke […]
Een MVP is een methodiek om te valideren of je idee werkt zoals je denkt of hoopt. Het idee is dat je toekomstige gebruikers je MVP laat zien en vervolgens feedback vraagt. Maar wat nu als het daadwerkelijk uitvoeren van je idee erg kostbaar of ingewikkeld is? Dan kan je ervoor kiezen om je daadwerkelijke idee niet uit te voeren maar het uit te leggen aan je klanten.
Je idee uitleggen (of valideren) kan je doen op heel veel verschillende manieren, bijvoorbeeld in een Powerpoint/ Keynote, een korte video of op een landingspagina. Het voordeel van deze laatste optie is dat je de gebruiker direct aan kan zetten tot een actie. Je kunt op een landingspagina je product aanbieden en er een betaalmogelijkheid aan toevoegen. Zo weet je of je potentiële klanten geld uit willen geven aan je dienst of product.
Eigenlijk gelden voor een MVP landingspagina dezelfde regels als een normale landingspagina. Ik zet de belangrijkste onderdelen op een rij:
Marketeers kennen het belang van een goede headline. Een titel die kort de dienst of het product omschrijft of welke voordelen te verwachten zijn en tegelijkertijd prikkelen om door te lezen. Zeker als je weet dat 8 van de 10 bezoekers op je landingspagina de titel lezen is het de moeite waard.
Of in goed Nederlands: waarde propositie. Kort samengevat: je belofte welke waarde je gaat leveren. Eigenlijk dus dé reden waarom iemand jouw product of dienst zou moeten kopen. Meestal bestaat de value proposition uit de titel, een intro en een lijstje met voordelen eventueel aangevuld met een afbeelding.
Wat is hét doel dat jij graag wilt dat je bezoeker uitvoert? Met andere woorden: waarom heb je de landingspagina gemaakt? Wil je dat de bezoeker een afspraak maakt? Telefonisch contact opneemt, een e-book download of zich inschrijft ergens voor? Wat het ook is, maak het zo gemakkelijk en aantrekkelijk mogelijk voor bezoekers om die actie uit te voeren.
Om snel een MVP landingspagina op te zetten adviseer ik altijd om gebruik te maken van bestaande software. Deze landingspagina software heeft zich al bewezen dus waarom zou je de moeite doen om het zelf beter te kunnen. De markt van landingspagina software is verzadigd, er zijn ontelbare aanbieders die allemaal hun eigen kijk hebben op het maken van een landingspagina. De meest bekende programma’s in willekeurige volgorde:
We kennen Mailchimp natuurlijk allemaal als nieuwsbrief verzender maar wist je dat je er ook een gratis landingspagina mee maken kan? Bekijk hun service hier.
Met Instapage kan je zelf gemakkelijk een landingspagina opzetten. Voordeel van Instapage is dat je direct veel bezoekers kunt trekken doordat zij gespecialiseerd zijn in het vermarkten van je landingspagina. Zo kan je gemakkelijk Google Ads, Facebook Ads, etc. inzetten voor je landingspagina.
Leadpages is één van de meest vooraanstaande aanbieders van landingspagina software. Hun sterke punt is dat de thema’s die ze aanbieden van hoge kwaliteit zijn. Verder kan je thema’s selecteren op conversatie percentage, thema’s die bij andere bedrijven goed converteren kan je dus direct voor jezelf inzetten. Grote nadeel van Leadpages is dat het goedkoopste abonnement $37 per maand kost.
Als ondernemer weet je dat je actie moet ondernemen om iets te starten. Het formulier hiernaast invullen is één van die acties. Vul je gegevens in zodat we aan de slag kunnen gaan met de uitwerking van jouw idee.
Contact opnemen kost niets en is 100% vrijblijvend.
Je gegevens worden uitsluitend gebruikt om een afspraak te maken. Lees er meer over in onze privacy policy.